Najlepsi na rynku

Pozycja najlepszego gracza na rynku nie bierze się wyłącznie z ciężkiej pracy, choć ta oczywiście jest bardzo ważna. Na nasz wizerunek wpływa także personal branding. Czym on jest i jak się odpowiednio zabrać za tę strategię?

Przez ostatnie kilka lat Polskie firmy coraz lepiej odrabiają zadanie domowe z wdrażania strategii personal brandingu. Stosowany jest on najczęściej przez osoby publiczne po to, by odpowiednio wykreować swój wizerunek. Wizerunek stanowi przecież ważny element w drodze na szczyt, a więc w drodze po sukces.

Firmy wypracowując sobie pozycję na rynku kierują się w stronę employer brandingu. Dzięki niemu chcą wypracować swój wizerunek. Ich organizacja ma być przecież atrakcyjnym miejscem, w którym każdy chce pracować i rozwijać swoje umiejętności. Za tę kwestię głównie odpowiedzialny jest dział HR, w końcu na szali jest opinia potencjalnego kandydata na pracownika. Przyjazna pracownikom polityka firmy, elastyczny czas pracy, szkolenia i inwestowanie w pracowników, komfortowe biura, wyjazdy integracyjne – to tylko niewielki fragment elementów składających się na employer branding. Jeśli firmy dostrzegają potrzebę tego typu działań, pracownicy na konkurencyjnym rynku również mogą dbać o swoją markę.

Osoby publiczne i ich wizerunek

Sławne osoby, ludzie nauki czy sportowcy mają swoją politykę działania. Chcą być widoczni na rynku, chcą być rozpoznawalni i mieć swoją markę. Oczywiście taką, którą będzie znał każdy. Należy jednak przede wszystkim pamiętać, że najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność. Nie można na dłuższą metę udawać kogoś kim się wcale nie jest. Na przykład naukowcy muszą mieć odpowiednie wykształcenie, a cały ich wizerunek musi być także spójny. Jeśli zajmujemy się poważną dziedziną nauki lub piastujemy wysokie stanowisko w firmie, trzeba dbać o dobry wizerunek również na polu prywatnym.

Od czego zacząć kreowanie swojej marki

Co jest najważniejsze? Pierwsze wrażenie! To od niego wszystko się zaczyna. Kilka sekund może sprawić, że ktoś będzie myślał o nas właśnie w ten sposób. Warto zatem na ważnych spotkaniach z ludźmi z branży to zadbać o prezencję, nie zapominać o uśmiechu i kontakcie z innymi. Pracę nad kreowaniem własnej zawodowej marki dobrze jest jednak podzielić na kilka etapów.

O czym marzysz?

Zacznij od skonkretyzowania tego, w czym jesteś naprawdę dobry i w czym czujesz się po prostu jak ryba w wodzie. Pamiętaj, że musi to być coś, co pozwoli osiągnąć wymarzony sukces. Dobrze jest zatem sprawdzić czego oczekują pracodawcy i jakie są trendy w branży. Pracodawcy poszukują ludzi którzy przyczynią się do rozwoju ich firmy, dlatego inwestycja w samego siebie, jest najlepszą z możliwych form inwestycji.

Strategia jest najważniejsza

Skoro pierwsze ustalenia już za nami czas przejść do dalszych powinności. Tutaj przede wszystkim trzeba będzie wymyślić strategię działania. Do sukcesu nie dochodzi się bowiem z dnia na dzień. Wszystko to jest kwestią przemyślanych kroków. Można też posilić się opinią specjalisty. Pozwoli on określić psychologiczny profil i zidentyfikować obszary, na których powinno się skupić. Mając taką wiedzę połączoną z planem zakładającym, np. zdobycie stanowiska dyrektorskiego w perspektywie najbliższych czterech czy pięciu lat, łatwiej będzie pracować nad poszczególnymi etapami realizacji tego planu.

Sprzedaj siebie!

Jest to podstawowe zadanie jeżeli naprawdę chcesz wypracować sobie markę. To, że jesteś w czymś dobry czasami zwyczajnie nie wystarcza. Jeśli mamy pewien plan i chcemy by świat o nas usłyszał, trzeba pokazać ludziom siebie i swoje najlepsze cechy. Jak to zrobić? Pisz o tym bloga, korzystaj z konferencji naukowych, bierz udział w referatach albo bądź aktywny w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów z branży. Ważne, by pokazać, co tak naprawdę się umie i dlaczego jesteśmy najlepsi w swojej dziedzinie.

Źródło: Triple PR

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły