Moja pierwsza firma

Mieć swój własny biznes, być sobie samemu szefem, robić to co się naprawdę kocha. Założenie swojej firmy to poważna decyzja, ale może ona przynieść wiele pozytywnych efektów. Jak zabrać się za stworzenie swojego małego centrum dowodzenia?

Nikt nie urodził się z pełną wiedzą na temat prowadzenia własnej firmy. Doświadczenie i wiedzę zdobywa się z czasem. Trzeba się jednak do tego odpowiednio przygotować. Schodki mogą się przecież pojawić już podczas zakładania działalności. Warto obserwować starania innych i na podstawie tego eliminować swoje błędy.

Idea

Dobre pomysły sprzedają się same. Podstawą jest zatem wymyślenie czegoś, co będzie stanowiło pewną niszę, a przy tym będzie miało szansę powodzenia. Jeśli chcesz otworzyć siódmy warzywniak na małym osiedlu to być może lepiej wymyślić coś zupełnie innego. Zrób drzewko decyzyjne, a także listę zysków i strat. Przeanalizuj konkurencje, pozwoli Ci to na realne spojrzenie na własny biznes.

Od czego zacząć?

Oczywiście od uzbrojenia się w cierpliwość. Procedury nie sprzyjają szybkiemu działaniu, dlatego każdy musi swoje odczekać w kolejkach i przy poszczególnych okienkach. Pierwsze swoje kroki musisz skierować do Urzędu Miasta lub Gminy, następnie uzyskać numer REGON, założyć konto bankowe i wyrobić pieczątkę – choć ta jest coraz mniej potrzebna. Kolejne kroki skieruj do ZUS-u, tam zgłoś siebie i swoich pracowników, ostatnim krokiem jest zawiadomienie Państwowej Inspekcji Pracy. Co potem? Potem możesz powoli przyzwyczajać się do tego, że zyskałeś status szefa. Choć droga do tego nie jest prosta to warto się poświęcić. Pamiętaj, że masz naprawdę doby plan na biznes, więc dobrze by było go zrealizować.

Król faktur

Każdy przedsiębiorca od czasu do czasu musi wystawić fakturę. Wypisywanie ich ręcznie nie jest już praktykowane. Teraz mamy programy online. Są one najwygodniejszą formą wystawiania faktur. Za pomocą kilku kliknięć faktura ląduje na biurku kontrahenta. Do tego oczywiście są mobilne, potrzebny jest nam tylko dostęp do Internetu. Nie zapominajmy także, że to spora oszczędność naszego czasu.

Dla kogo to robisz?

Jak już zostało wspomniane nie musisz znać się na wszystkim. Jeżeli w jakiejś kwestii nie czujesz się zbyt mocny to warto zaangażować w działania kogoś, kto będzie miał lepszą wiedzę w tym względzie. Z jednej strony to dodatkowy koszt. Z drugiej jednak to szansa na lepszy rozwój i kolejnych zadowolonych klientów, a to przecież jest głównym celem.
Uzbrój się w cierpliwość i działaj. Jeśli masz dobry pomysł, to Twój biznes sprzeda się sam, a to najważniejsze w prowadzeniu firmy

Źródło: www.prasoweinfo.pl

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły