Internetowi zakupoholicy

Po co chodzić godzinami po galeriach handlowych skoro wszystkie potrzebne rzeczy znaleźć możemy w sieci. Wielu polskich konsumentów myśli właśnie w ten sposób. Kto jednak jest największym internetowym zakupoholikiem?

Gdy mowa o największych zakupoholikach od razu na myśl przychodzą kobiety. Okazuje się natomiast, że zakupy online częściej robią mężczyźni. Aż 55% aktywności w sklepach internetowych generują właśnie oni. Wynikać to może przede wszystkim z kategorii produktów, jakie są najczęściej kupowane. Z analiz wynika, że w sieci bardzo często kupuje się sprzęt: komputery czy AGD. Za zakup takich sprzętów domowych odpowiedzialni są zazwyczaj panowie. Dzięki zakupom robionym za pośrednictwem internetu mogą oni nie tylko zaoszczędzić czas, ale przede wszystkim uniknąć dźwigania ciężkich rzeczy, gdyż wszystkie one będą dostarczone pod wskazany adres. Co w tym czasie robią panie? Wolą zajmować się kupowaniem ubrań lub galanterii, nie oznacza to jednak, że nie zdarza im się buszować w sieci w poszukiwaniu sprzętów. Robią to po prostu o wiele rzadziej.

Jeżeli jednak chodzi o wybór konkretnych produktów to trzeba przyznać, że kobiety poświęcają temu o wiele więcej czasu. Zanim zatwierdzą zakup muszą wszystko dokładnie przeanalizować i sprawdzić, więc spędzają średnio 17% więcej czasu na stronach poszczególnych sklepów.

Bez względu na to, czy klient jest kobietą czy mężczyzną, sklep internetowy, z którego skorzysta musi być przejrzysty i łatwy w obsłudze, a jednocześnie posiadać konkretne, ważne informacje, takie jak parametry produktu, dostawa czy polityka zwrotów. Dodatkowo szeroki wybór form dostawy – przez kuriera, listonosza lub do samodzielnego odbioru w punktach Ruchu lub na poczcie, a także możliwość zamówienia szybkiej przesyłki. To jest właśnie coś, co bardzo cenią sobie klienci sklepów internetowych.

Źródło: GutPR

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły