Co drugi internauta to odbiorca mobilny – jak do niego dotrzeć?

Według danych Statcountera z maja 2018 roku, 55,34% ruchu w sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (włącznie z tabletami). Tym samym, spora część treści internetowych jest konsumowana właśnie za pomocą smartfonów. To istotna informacja dla wszystkich, którzy

To, w jaki sposób korzystamy z internetu na telefonach, znacząco różni się od tego, jak wygląda to na komputerach stacjonarnych i laptopach. Smartfony to urządzenia, do których często zaglądamy w biegu. Oczekujemy wtedy szybkiego dostępu do informacji, a wszystko, co chociaż trochę straci naszą uwagę, jest momentalnie pomijane.

Z tego powodu, podczas tworzenia treści, powinno uwzględniać się urządzenia mobilne, gdzie promowana jest przystępna i dynamiczna informacja, a zwłaszcza grafika. Zobacz, jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych i jak projektować zawartość, która pojawi się na ekranach smartfonów.

Jak skutecznie trafiać do odbiorców mobilnych? Są na to sposoby!

Telefon często wyciągamy w trakcie bezczynności, np. podczas stania w kolejce, czekania na tramwaj czy nudzenia się na nieudanej imprezie. W połączeniu z natłokiem informacji dostępnych w sieci, bardzo ciężko jest zainteresować mobilnego odbiorcę naszymi treściami. Responsywna strona internetowa, a więc taka dostosowująca format do podłużnego ekrany smartfona, może dziś już nie wystarczyć.

Warto pamiętać o tym, że smartfony są często wykorzystywane w konkretnych sytuacjach. Gdy jesteśmy poza domem, a szybko potrzebujemy znaleźć potrzebne informacje, zrobimy to właśnie za pomocą telefonu, zwyczajnie wpisując zapytanie do wyszukiwarki. To dobry moment na to, aby przeanalizować czego taki użytkownik poszukuje i w jaki sposób odpowiedzieć na jego problem.

Jeśli chodzi o tekst, liczy się przykucie uwagi i szybkie dostarczenie informacji. Tytuł tekstu powinien być wymowny i ujmować słowa kluczowe dla tematu, w idealnym scenariuszu powinien być chwytliwy.

W treści ważna jest zasada odwróconej piramidy, a więc podajemy najwięcej informacji na omawiany temat w pierwszych akapitach, ponieważ odbiorca może nie doczytać do końca z racji skróconego czasu na odbiór treści.

Odstraszająco zadziałają duże bloki tekstu. Pamiętaj, że ekran telefonu jest wąski i nawet akapit mający skromne 4-5 linijek na laptopie może zająć cały wyświetlacz telefonu. Akapity można więc skracać nawet do 2-3 zdań, pod warunkiem przekazania w nich skondensowanej informacji. Jeśli musi być dłuższy, świetnym pomysłem będzie wyróżnienie kluczowych elementów, co pozwoli wyłowić je oku odbiorcy.

Źródło: Conture

Michal Karas

Autor

Michal Karas

Polecamy

Powiązane Artykuły