Wnętrze open space

O zaletach i wadach biur typu open space można mówić godzinami. Dla jednych to najlepsze z możliwych rozwiązań, inni natomiast nie mogą się skupić, gdy wokół pracuje jeszcze wielu innych ludzi. Sporo jednak zależy od tego, jak ta przestrzeń zostanie zagospodarowana

Biura typu open space są szczególnie popularne w dużych firmach. Gdy mamy wielu pracowników łatwiej jest nam ich rozlokować na dużej i otwartej przestrzeni. Powodzenie tego pomysłu zależy jednak w pewnej części od tego, jak zagospodarujemy wspomnianą przestrzeń. Nie chodzi tutaj tylko o odpowiednią akustykę wewnątrz, ale również dobór mebli. Mogą one wpływać nie tylko na bardziej wydajną pracę zespołu, ale i odbiór całej firmy na zewnątrz.

Aranżacja takiego miejsca może być bardzo klasyczna. Oznacza to, że każdy z pracowników będzie miał swoje krzesło i biurko. W tym wypadku trzeba postawić przede wszystkim na komfort, a wiec wybrać takie meble, które zapewnią pracownikom jak największą wygodę. W końcu w tym miejscu spędzają minimum kilka godzin dziennie. Nieuniknione jest to przykładowo w pracy typu call center. Ważne więc jest, aby wybrać wygodne, odpowiednio wyprofilowane krzesła, wykonane z dobrego, solidnego materiału, aby jak najmniej szkodliwie wpływały na kręgosłup. Należy również postawić na dobrej jakości, duże biurko – zazwyczaj prócz komputera, znajduje się na nim mnóstwo ważnych dokumentów i przyborów do pisania, a każde z nich musi mieć swoje miejsce. Nikt jednak nie powiedział, że tego typu meble muszą być nudne. W biurach open space z powodzeniem można umieścić meble w żywych barwach. Będzie to stanowiło pewne przełamanie stereotypów i może pozytywnie wpłynąć na odbiór całej firmy.

Bardziej formalnym sposobem na zagospodarowanie wnętrza jest możliwość wybrania sobie miejsca pracy. Mimo, że jest ono dobierane w sposób dowolny to również musi składać się z odpowiednich mebli. Tutaj także trzeba postawić na komfort pracownika, jednak te meble mogą się znacznie od siebie różnić. Mogą się tam znaleźć zarówno krzesła, jak i wygodne sofy czy pufy. Aby zapewnić pracownikom miejsce, gdzie będą mogli w spokoju zająć się ważnym projektem, można wybrać na przykład sofy zamknięte z trzech stron ścianką.

Źródło: www.prasoweinfo.pl

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły