Gra, która uczy

Studenci to mistrzowie w łączeniu edukacji z rozrywką. Aby zrobić w tej kwestii kolejny krok postanowili stworzyć grę „Jo’s Legacy”. Można do niej wprowadzać własne materiały do nauki, a także tworzyć odpowiednie testy i egzaminy

Aplikacja stworzona przez studentów z Politechniki Łódzkiej ma służyć nie tylko uczniom, ale i nauczycielom, którzy dzięki inspiracjom zaczerpniętym ze wspomnianej gry mogliby znacznie ciekawiej prowadzić swoje zajęcia. Pomysłodawcy przekonują też, że może ona wpaść w oko właścicielom firm, którzy będą chcieliby stworzyć dla swoich pracowników zupełnie nowe materiały szkoleniowe.

Gracz ma kilka możliwości. Może ratować świat, budować miasto albo być sławnym fryzjerem. W te wszystkie role wciela się Jo. Po wybraniu historii będzie się zmieniać otoczka fabularna, grafika w grze, zdarzenia oraz wirtualne przedmioty jakie będzie można zdobywać poprzez naukę.

Autorzy gry, a więc Damian Guziak i Justyna Tyran, twierdzą, że te różne scenariusze gry pozwalają dotrzeć aplikacji do naprawdę różnych grup wiekowych. Każdy z graczy najpierw musi wybrać historię, która będzie się działa w tle, a dopiero potem rozdział, z którego chce się uczyć. Tło ma natomiast tak spersonalizować grę, żeby była ona dostosowana do oczekiwań gracza.

Pozostaje jeszcze pytanie o samą nazwę wspomnianej gry. Skąd bierze się tytułowy Jo? Jo to pierwsza osoba, jaką poznaje gracz. Na jego miejscu będą się jednak pojawiać następni. Dostaną oni również to, co otrzymał wcześniej ich poprzednik, a więc jego wiedzę.

Autorzy tej gry (jako zespół „Nonsmokers”) pokonali kilkanaście zespołów z całej Polski i zajęli drugie miejsce w konkursie ABB IT Challenge organizowany przez Centrum Systemów Informatycznych ABB. Ważna jest w nim umiejętność pracy zespołowej, innowacyjny pomysł oraz projekt rozwiązania odpowiadającego na realne potrzeby ludzi i zaprezentowanie planu na wprowadzenie pomysłu w życie. Prezentacja oraz rozmowa z jury odbywa się w języku angielskim.

W 9. edycji konkursu ABB IT Challenge zwyciężył zespół „EllEd” z Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, w składzie: Agnieszka Kolasińska, Kamil Pociot.

Źrodło: www.naukawpolsce.pap.pl

Karol Pisarski
Polecamy

Powiązane Artykuły