Model ten był produkowany w latach 1980-1983. Powstało 1743 egzemplarzy.
Był napędzany silnikiem V8 o pojemności 2,927cc i mocy 205 KM i mocy przenoszonej na tył.
W 1975 roku został zaprezentowany nowy model 308 o oznaczeniu GTB. Pierwsze modele wyjechały z fabryki w 1976. Początkowe 712 egzemplarzy miało nadwozie z laminatu. W połowie 1977 zrezygnowano z lżejszego nadwozia, jednocześnie wprowadzając wersję ze zdejmowaną środkową częścią dachu, oznaczoną jako 308 GTS. Miało to stanowić konkurencję dla Porsche 911 Targa. W 1980 pokazano również wersje GTBi i GTSi, gdzie litera „i” oznaczała wtrysk paliwa („fuel injection”). Dwugardzielowe gaźniki Webera zastąpiono wtryskiem Bosch K-Jetronic. Wersja ta osiągała moc 205 KM. Łącznie wyprodukowano 12539 egzemplarzy, co w ówczesnych czasach stanowiło niezwykły wynik, ponieważ dotychczas Ferrari produkowało swoje modele ograniczając ilość do kilkuset.
Materiały: Dom Aukcyjny Ardor