Branża z perspektywami

Niedługo sektor ten będzie obchodził swoje dziesięciolecie. Mniej więcej od tylu lat działa on w Polsce i wspiera firmy z całego świata. Mowa oczywiście o sektorze BPO/SSC

Polacy stanowią jego sporą siłę. W tej branży pracuje już bowiem 150 000 obywateli naszego kraju. Choć to stosunkowo młody sektor to z roku na rok rośnie on w siłę. Dlatego też specjaliści twierdzą, że to właśnie w tej dziedzinie wzrost liczby pracowników będzie jednym z najbardziej widocznych. Bycie jego częścią to w końcu możliwość zdobycia unikatowych kompetencji.

Polska jest dla wielu firm zagranicznych świetnym miejscem do pozyskiwania kapitału ludzkiego. Zagraniczne firmy stawiają na jakość usług, poziom wiedzy i doświadczenie pracowników. Takich też znajdują. Korzystne warunki oraz dobrzy pracownicy sprawiły, że całkiem dobrze rozwinął się u nas sektor outsourcingowych centrów obsługi.

Branża BPO/SSC jest dobrym wyjściem dla wielu pracowników, gdyż jest w niej realnie zarysowana możliwość rozwoju międzynarodowego. To zwykle duże korporacje o uznanej na świecie reputacji, które świadczą swoje usługi klientom biznesowym z różnych stron świata, kręgów kulturowych, a także branż. Dla zatrudnionych oznacza to pracę w jednym z obszarów, na które składają się zwykle IT, księgowość, finanse, zakupy, usługi prawne, farmaceutyka, HR czy też konsulting.

Pracodawcy nie ograniczają się w kwestii zatrudnienia tylko do osób z wieloletnim stażem i doświadczeniem. Coraz chętniej sięgają także po młodych ludzi, którzy właśnie w ich strukturach raczkują i zaczynają swoją wielką przygodę z pracą. Mają oni jednak kilka wymagań. Do najważniejszych należy znajomość języka angielskiego. Mile widziana jest również znajomość drugiego języka. Cenione są przede wszystkim: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski, szwedzki czy holenderski. Zdarza się, że pracodawca oczekuje wykształcenia kierunkowego. Do wymagań dochodzi także odpowiednia motywacja, zaangażowanie czy umiejętność pracy w grupie i z klientem.

Szukający pracy w sektorze BPO/SSC mogą liczyć na stabilne zatrudnienie. Branża jest zainteresowana dłuższą współpracą z pracownikami i często od razu oferuje umowę o pracę. Dba również o wynagrodzenie. Średnia stawka dla osoby rozpoczynającej karierę na stanowisku specjalistycznym jest wyższa od proponowanej w innych sektorach. Waha się ona między 3 000 a 4 000 zł brutto w zależności od umiejętności lub doświadczenia kandydata oraz lokalizacji firmy. Do tego dochodzą dodatkowe benefity. Jest to m.in. opieka medyczna, pakiety sportowe czy kursy językowe.

Warto także podkreślić, że nie jest praca w call center, w którym niewiele się dzieje. Często już na wstępie zatrudniony dostaje możliwość wyjazdu za granicę na przykład po to, by poznać kulturę organizacyjną firmy, w której właśnie zaczyna swoje nowe życie zawodowe.

Źródło: ManpowerGroup

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły