Polki nie są pewne siebie. One chcą to zmienić!

Badania dotyczące pewności siebie pokazują, że kobiety są z siebie mniej zadowolone niż mężczyźni. Mają niższe niż mężczyźni poczucie skuteczności oraz są mniej odporne na krytykę, a jedyny obszar, w którym wypadają lepiej od mężczyzn, to poczucie własnej atrakcyjności. Nawet co druga kobieta deklaruje negatywne myślenie o sobie (56 proc.), co czwarta jest tego nomen omen pewna (26 proc.)! Polskie przedsiębiorczynie, świadome tego faktu, postanowiły wziąć udział w kampanii społecznej #JestemPewna, aby pokazać Polkom, jak budować pewność siebie, jak jest ona ważna w codziennym życiu i jak pomaga odnosić sukcesy, tak osobiste, jak i zawodowe. Jednym z elementów kampanii była sesja no make up, bo, jak podkreślają Bohaterki, pewną siebie można być w każdej sytuacji!

Kiedy badacze sporządzający raport (badanie pewności siebie* wśród Polek i Polaków przeprowadzone przez Uniwersytet WSB Merito (dawniej: Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie), w którym udział wzięli pracownicy 7 dużych korporacji zatrudniających w Polsce) zapytali Polaków czy kobiety mogą być szefami. Co prawda 82 proc ankietowanych kobiet i mężczyzn deklaruje, że wierzy w kompetencje kobiet do pełnienia funkcji kierowniczych. Jednak na deklaracjach się kończy Z tym poglądem faktycznie utożsamia się jedynie 27 proc. badanych! Dotyczy to w równym stopniu mężczyzn, jak i kobiet.

I właśnie na takie podejście do tematu pewności siebie postanowiły zareagować praktyczki biznesu. Pomysł na tę kampanię narodził się z inicjatywy naszych Bohaterek, aktywnych nie tylko zawodowo, ale również wrażliwych na edukację i wyrównywanie szans kobiet na rynku pracy.

– Podczas wielu rozmów, prowadzonych przy okazji sesji zdjęciowych, wywiadów i realizacji, to właśnie same przedsiębiorczynie poruszyły temat pewności siebie, tej biznesowej, jak i życiowej – mówi Aneta Zadroga, prezeska Grupy Medialnej LIFESTYLE, twórczyni inicjatywy SUKCES JEST KOBIETĄ, w ramach której realizowana jest kampania #JestemPewna. – Niestety, nasze pokolenie było wychowywane raczej w nurcie „siedź w kącie, aż cię znajdą” czy „dzieci i ryby głosu nie mają”, poprzez „dziewczynki powinny być ciche i grzeczne”, etc. Pokłosie tego widać bardzo dobitnie w polityce, w biznesie, w mediach. To właśnie musi głośno wybrzmieć, a dobre wzorce, zdrowej pewności siebie muszą pójść w świat. A kto może być lepszym głosem docierającym do młodych Polek, niż praktyczki biznesu, które od lat odnoszą sukcesy? – dodaje.

A doświadczenie Bohaterek kampanii #JestemPewna jest rzeczywiście imponujące. Udział w inicjatywie wzięły: Bogumiła Sroka, Brylantowa Managerka marki Forever (FLP), Sylwia Mokrysz, Prokurent firmy MOKATE S.A., Mirella Piwiszkis, Założycielka firmy INSPIRE, Krystyna Szeja, Założycielka firmy budowlanej BAKS, Sylwia Pikul, Współtwórczyni marki VIP Dystrybucja, Wioletta Podstawka, Central Eastern Europe Recruitment Centre Lead, DHL Supply Chain, Agata Wydmańska, Head of Marketing&Communications CEE, DHL Supply Chain, Katarzyna Matuszewska, Operation Excellence Director CEE, DHL Supply Chain, Agnieszka Owczarek, Prezeska w QUAEL Sp. z o.o., Agnieszka Kośnik-Zając, Twórczyni marki BABIANA, Beata Hudziak-Nagórska, Prezeska Kancelarii 8TAX, Katarzyna Szulim, Prezeska Commfort Safety, Monika Chajęcka, Prezeska WelcomeFinance, Danuta Ochał, Wiceprezeska firmy LaserTec S.A., Joanna Nogaj-Ossowska, Kosmetologia medyczna i estetyczna, Wioletta Flach, Prezeska marki Chlordioxid Academic Polska, Marzena Kulesza, założycielka marek: Qul-Dent i MA PERLA. Gościnią specjalną podczas premiery była Klaudyna Cichocka-Volkov, Założycielka alternatywnej szkoły podstawowej Łobuziaki we Wrocławiu.

 

Michal Karas

Autor

Michal Karas

Polecamy

Powiązane Artykuły