Fenomen iPhone’a – modny telefon

Zdecydowanie iPhone’a można uznać za swego rodzaju fenomen technologiczny. Legenda, która wokół niego narosła tylko po części jest prawdą, lecz nie przeszkadza to rzeszom fanów tej marki na kupowanie coraz to nowszych wersji tego niezwykle popularnego na całym świecie smartfona

Filozofia Apple – produkty od ludzi dla ludzi
Jednym z fundamentów sukcesu firmy Apple jest fakt, iż tworzy ona urządzenia wg filozofii – projektujemy sprzęt taki, jaki sami chcielibyśmy mieć. Dotyczy to również iPhone’a: fani modelu zachwalają jego kompatybilność z innymi gadżetami spod znaku jabłka, dopracowany wygląd, świetne osiągi i nawet nie chcą słyszeć o zamianie na inną markę. Sęk w tym, że najlepsze smartfony na rynku wcale nie ustępują produktowi z Ameryki. Gdzie więc tkwi haczyk?

Marketing i magia
Steve Jobs doskonale rozumiał co trzeba zrobić, by dany produkt dobrze się sprzedał. Starannie wyreżyserowana konferencja prasowa, na której głównym bohaterem jest pojawiający się telefon, który sprawia, że już na starcie odbiorca uświadamia sobie, że jest świadkiem czegoś wielkiego. Przełomu? Nowego zjawiska? Być może tak, zwłaszcza gdy o nowym produkcie mówi się w emocjonalnych słowach, bez cienia budzącej wątpliwości. Ta magia obecna po dziś dzień jest umiejętnie podsycana przez następców Jobsa, którzy kontynuują jego dzieło. Choć iPhone’a zrodził rynek amerykański, szybko znalazł on odbiorców na wszystkich kontynentach, równie zafascynowanych jego magią. Moda dotarła także do Polski – drogi jak na nasze warunki telefon stał się symbolem luksusu i dobrego smaku, co jeszcze bardziej podsyciło na niego apetyty konsumentów.

Marek Nowak

Autor

Marek Nowak

Polecamy

Powiązane Artykuły