Torba do pracy – jak wybrać wygodny i elegancki model?

Listonoszka, aktówka, czy klasyczny model na ramię? Jak wybrać odpowiednią torbę do pracy, która będzie wygodna i pojemna? Sprawdź jakie są najpopularniejsze fasony oraz jakie rzeczy warto wziąć pod uwagę!

Czym powinna cechować się torba do pracy? Każdy z nas codziennie zabiera do pracy wiele ważnych rzeczy, zależnie od zawodu. Dokumenty, lunch i wiele osobistych akcesoriów to tylko niektóre z przedmiotów, bez których nie wychodzimy z domu. Dlatego właśnie nasza torba do pracy powinna być przede wszystkim pojemna i funkcjonalna. Dopiero w drugiej kolejności powinien liczyć się wygląd czy cena, oczywiście w granicach założonego budżetu.

Jeśli częścią wyposażenia są laptop, tablet czy aparat, koniecznie wybierz model z odpowiednimi przegródkami lub kieszeniami na wyposażenie. Zabezpieczy je nie tylko przed uszkodzeniami wynikającymi z upuszczenia czy uderzenia, ale też przed rozlaniem płynów.

Warto również zwrócić uwagę na materiał, z jakiego jest wykonana. Najlepsza bez wątpienia jest skóra naturalna, która jest niezwykle wytrzymała i odporna na zmieniające się warunki atmosferyczne. Istotnym elementem jest również jakość szwów zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz danego modelu. Oczywiście torby skórzane są odpowiednio droższe, ale jednocześnie dodają posiadaczom prestiżu. Imitację skóry kupimy nawet za kilkadziesiąt złotych, jednak solidna skórzana aktówka to wydatek idący w setki. Torby z tworzyw syntetycznych czy tkanin naturalnych są tradycyjnie tańsze, ale i tu wiele zależy od marki, kroju i jakości.

Czy cena jest ważna? Zależy od wykonywanego zawodu czy wieku. Jeśli pracujesz w wolnym zawodzie lub w branży zdominowanej przez młodych ludzi i do nich adresującej usługi – wybór jest prawie nieograniczony. Czasami wręcz nietypowy dobór torby może pozytywnie wpłynąć na wizerunek, wzbudzić uśmiech u drugiej osoby i dać jej przekonanie, że ma do czynienia z osobą otwartą, niebojącą się łamania schematów. Jeśli jednak wykonujesz zawód np. w branży finansowej czy swoim ubiorem masz wzbudzać szacunek u podwładnych, normy są wciąż dość sztywne. Tu skórzana teczka czy aktówka – najlepiej dobrana kolorystycznie z butami – będzie najbezpieczniejszą inwestycją.

Model torby. Pod względem wygody bardzo dobrym wyborem jest torba do pracy na ramię, która zostawia wolne ręce i idealnie sprawdzi się zarówno na co dzień, jak również podczas biznesowych spotkań z klientem. Doskonałym wyborem są również wszelkiego rodzaju aktówki, które często są dodatkowo usztywnianie, dzięki czemu schowany w nich sprzęt elektroniczny jest odpowiednio zabezpieczony. Ważne, byś przed zakupem wyobraził sobie swoją codzienną rutynę z wybranym modelem torby – czy wpisze się w Twoje potrzeby, jak częste podróże lub duża ilość noszonych przedmiotów? Jeśli tak, najtrudniejsze już za Tobą!

Na podstawie inf. pras.

Redakcja Magazynu
Polecamy

Powiązane Artykuły