Na co zwrócić uwagę podczas zakładania sklepu internetowego?

Planujesz otworzyć własny sklep internetowy? Sprawdź, na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas jego zakładania!

Obecnie założenie własnego sklepu internetowego wcale nie jest takie trudne, jak może się wydawać. Przyszły właściciel sklepu on-line nie musi wcale przeznaczać na ten cel sporej sumy, ponieważ zamiast projektowania sklepu od zera może także zdecydować się na wykorzystanie gotowego oprogramowania dla sklepów internetowych, które pomoże mu zbudować własną markę.

Jeśli także chcesz zdecydować się na założenie własnego sklepu, sprawdź nasze porady i uniknij popularnych błędów!

Zadbaj o opis produktów
Zbyt skąpy, bez dokładnych fotografii – jeśli opis produktu nie będzie dostarczał klientowi potrzebnych mu informacji, po prostu zwróci się on do konkurencji.

Warto zatem zadbać o opis produktów, aby zatrzymać klienta w swoim sklepie i zachęcić go do dokonania zakupu.

Brak systemów płatności on-line
Aby realizacja transakcji była jeszcze prostsza, warto zadbać o dostępność systemów płatności on-line w swoim sklepie, na przykład takiego jak system płatności od Bluemedia.

Systemy płatności internetowych nie tylko pozwalają na przyspieszenie procesu płatności, ale również skracają czas realizacji zamówienia. Korzystanie z takich rozwiązań wpływa także na wiarygodność sklepu lub usługodawcy – ludzie chętniej korzystają z pewnych i sprawdzonych systemów płatności.

Niedostateczna reklama
Sam sklep on-line to za mało, aby mówić o sukcesie. Trzeba jeszcze znaleźć klientów, którzy będą chcieli zrobić w nim zakupy. Warto zatem zainwestować w skuteczną reklam w internecie.

Wśród najpopularniejszych metod promocji dla sklepów on-line wymienia się między innymi SEO – pozycjonowanie i optymalizację strony, kampanie linków sponsorowanych Google AdWords, e-mail marketing, marketing w mediach społecznościowych.

Brak protokołu szyfrującego HTTPS
Aby zakupy w sklepie internetowym były jeszcze bezpieczniejsze, warto zadbać o szyfrowanie danych przesyłanych podczas składania zamówienia, czyli zainwestować w protokół szyfrujący HTTPS.

Anna Chodacka
Polecamy

Powiązane Artykuły