Alkohol nie dla wszystkich

Obchodzony niedawno Światowy Dzień Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa to dobry moment na to, aby pochylić się nad problemem sprzedaży alkoholu nieletnim, a także edukacji młodych ludzi w tym zakresie

Wspomniana inicjatywa ma przede wszystkim służyć promowaniu odpowiedzialnych postaw wobec alkoholu.W 2015 r. w działania edukacyjno-informacyjne związane z tym przedsięwzięciem włączyło się 100 tys. pracowników browarów z 62 krajów. Skąd jednak wiemy, że naprawdę jest to potrzebne? Wystarczy jedynie spojrzeć na liczbę sytuacji, które przydarzyły się sprzedawcom mającym w swoim asortymencie alkohol.

Z badań CBOS wynika, że niemal wszyscy pracownicy handlu, bo aż 98,9 proc., mieli w swojej pracy do czynienia z nastoletnimi klientami usiłującymi kupić alkohol. Jeśli jednak młody człowiek stara się kupić alkohol to jedynym sposobem na to, aby go od tego odwieźć jest odpowiednia reakcja sprzedawcy. Istotne będzie dla niego zatem choćby samo wylegitymowanie młodego człowieka.

Trzeba jednak przyznać, że nie zawsze postawa sprzedawców jest odpowiednia, a zdarzają się również tacy, którzy po prostu nie są wystarczająco asertywni. Ważne są zatem szkolenia osób pracujących w handlu również w tym zakresie.

Równie ważna jest edukacja, którą powinni się zająć nie tylko rodzice czy szkoła, ale całe społeczeństwo. Całe społeczeństwo powinno też być w tej kwestii dokształcone. Odpowiednie używanie alkoholu to nie tylko problem nieletnich, ale i dorosłych, którzy niejednokrotnie wsiadają za kierownicę po kieliszku lub nadużywają alkoholu prowadząc do innych nieszczęśliwych wypadków. Wśród osób, na które należy szczególnie zwrócić uwagę są kobiety w ciąży. Teoretycznie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest odcięcie się od alkoholu na czas ciąży, nie każda matka podchodzi do tego tak restrykcyjnie. Co skutkuje chorobami dziecka po urodzeniu, a nawet kłopotami w dorosłym życiu.

Rolą każdego człowieka jest nie tylko upominanie innych i wskazywanie dobrej drogi, ale i krytycznie spoglądanie na siebie i osoby w swoim najbliższym otoczeniu.

Źródło: Marketing & Communications Consultants

Ela Makos

Autor

Ela Makos

Polecamy

Powiązane Artykuły